Project Management in International Arbitration
Abstract
“Saving time and costs” is a common demand in international arbitration. However, this can be a problematic goal to aspire to, as it can fail adequately to take into account all aspects of an arbitration, in particular the adaptive or change-driven lifecycle of the arbitration and the requirement for a high standard of quality. This paper proposes that the focus in international arbitration should instead be on project management. An arbitration should be viewed as a project that requires a full assessment of the objectives of the parties and other stakeholders, and proper project management in order to achieve those objectives. Arbitrators can draw on a considerable body of knowledge about project management from other industries. Applying project management skills to arbitration includes appropriate planning, identifying and managing work scope, engaging with stakeholders, organizing issues and evidence, and closing the arbitration properly.
Français
“Economiser du temps et de l’argent” est une demande habituelle en arbitrage international. Cependant, il peut s’agir d’un objectif problématique puisqu’il ne prend pas toujours en compte certains aspects d’un arbitrage, en particulier son cycle de vie qui s’adapte et répond aux changements, ainsi que l’exigence d’un standard de qualité élevé. Cet article propose de se concentrer à la place sur la gestion de projet en arbitrage. Un arbitrage devrait être perçu comme un projet qui requiert une évaluation complète des objectifs des parties et d’autres parties prenantes, et une bonne gestion de projet pour atteindre ces objectifs. Les arbitres peuvent apprendre énormément des autres industries quant à la gestion de projet. Appliquer des compétences de gestion de projet à l’arbitrage comprend une planification appropriée, l’identification et la gestion de l’étendue du travail, l’implication des parties prenantes, l’organisation des problématiques et des preuves, et la conclusion adéquate de l’arbitrage.